söndag 6 juli 2008

Weekend hos Mormor och Peter

Vi har varit på mini semester hos mormor!! Vi tog tåget ner till Lund där Peter hämtade oss. Jag tycker om att åka tåg!! Mamma ger mig massor av godsaker! Hon kallar det mutor!!

Det var ganska fint väder så vi passade på att vara på stranden!! Det är faktiskt det bästa jag vet just nu!! Gräva i sanden och hämta vattnet i havet.. tänk vad livet är skoj!

Ibland kom molnen fram men det hindrar inte en viking ifrån att bada i det blå!!

Mormor och Peter bor i hamnen i Landskrona och då ser jag båtarna som går till Ven varje dag. De åker i väg och tillbaka hem igen!! Så i lördags tog vi oss en tur till Ven!!

Ven är mitt nya favorit ställe!! Det måste vara mitt paradis.. det fanns JÄTTE MÅNGA CYKLAR!!! Cykla är det roligaste jag vet förrutom att bada!!

Det var mycket fin natur på Ven!!


På vår tur cyklade vi genom skog, fält och längs med havet! Ja det var så skönt så jag somnade faktiskt till ett tag!!

När vi rört på oss en aning blev det en lång paus vid stranden!! Mormor hade gjort jätte god matsäck och jag fick tablett ask. Jag passade på att spana på alla barnen som badade ifrån bryggan. Sedan tog jag mig ett dopp i det blå.

När vi haft vår paus med mat och glass cyklade vi ner till hamnen igen!

Då var det också dags att ta båten hem!! Ven var jätte fint!! Vi kanske kommer tillbaka när jag är lite större och tältar! Det vore något!! Hemma hos mormor och Peter grillade vi och jag somnade skönt. Tänk vad roligt man kan ha!! Men trött blir man!!

Söndagen var det dags att åka tåg igen.. med då får man ju mutor!!!

Tack mormor och Peter för en rolig helg! Hoppas vi ses snart igen

Inga kommentarer: