onsdag 16 juli 2008

KOLMÅRDEN


I tisdags åkte jag, mamma, pappa och farbror Alex till Kolmården!! Det var verkligen jätte roligt. Det fanns massor av djur! Jag tyckte mest om bisonoxarna!! Det var riktiga bitar det!


Girafferna var med lite skoj!! Långa halsar och ben!! Jag har en gose giraff i min säng men den
är inte såååå stor!


Det bästa med hela Kolmården var faktiskt safariet. Jag behövde inte sitta fastspänd i bilen utan satt överallt. Till och med i pappas knä när han körde. I bland fick man ha fönstrena öppna och då hängde jag ut igenom dem!! jag var liksom då "ett med naturen".


Efter kört igenom safariet gick vi inne på djurparken. Det var också kul! Framför allt i barnens lantgård där man kunde klappa grisarna, getterna och fåren!! Pappa stod långt bort och nös. Han hade glömt sin medicin. Vi hade en toppendag!! Hoppas vi åker tillbaka hit igen!! Då får farbror Alex köra för då har han nog körkort!!

Inga kommentarer: