lördag 21 juni 2008

MIDSOMMAR HOS HERMAN TRÄFF


Då har det varit midsommar igen.. oj vad det är skoj. Sill och dryck till de stora och obehindrat med godis till oss små.. Tror det kallas mutor.. hmmm ja jag vet inte.


Vi var ett gäng på 13vuxna och 6 barn. Några som var med från förra året och några som tillkommit. I alla fall var det jätte skojigt. Josse gjorde jätte fina kransar till oss alla barn. Ebba hjälpte till.



Herman och jag skulle hjälpa till med att plocka blommor... blåklint, klöver, prästkragar, smörblommor hörde vi nämnas. Jag tänkte då varför inte brännnässlor...men det var ju dumt.. för AJ det gjorde ont i händerna




Jag ville ju inte ha krans på mig... förstår inte varför de skulle envisas med att försöka.. Josse gjorde verkligen en jätte fin krans till mig men har jag den på huvudet så såg jag ju inte hur fin den var. Stora människor fattar verkligen ingenting.


Vi hade en kalas bra dag/kväll på Midsommarafton. Vi hoppas det här blir en tradition som håller i sig. Det är verkligen jätte mysigt att vara hemma hos Herman. Dukning i logen och lekar i trädgården.. Sedan ett gäng underbara människor. Bättre kan det ju inte bli.

Inga kommentarer: