tisdag 4 november 2008

Nu är syster yster 1 vecka gammal!!


Som ni har förstått så har jag blivit stora syster!! Jag är väldigt stolt över min lilla bebis. Ja det är vad vi kallar henne.. Bebisen!! Bebisen har inget namn är. Förslagen börjar bli färre så kanske kan min mamma och pappa bestämma sig till helgen!! Jag bryr mig inte för jag kallar henne för bebben!! Hon sover mest men när hon är vaken så håller jag henne och pussar i massor. När hon ätit hjälper jag mamma med att slå henne lite på rumpan.. Då händer det att hon fiser eller rapar.

Bebisen sover mest hela dagen men på nätterna ligger hon och mamma och filosoferar. Förstår inte varför de inte kan göra det på dagarna! Både mamma och pappa är ganska slitna.. de ser lite bleka ut! Tur att jag är som vanligt! Med andra ord lever jag upp till mitt smeknamn som farbror Daniel gett mig. TERRORISTEN!! hihih


Somliga dagar tar mamma och pappa sig en tupplur när lillfisen sover!


Jag är i alla fall väldigt stolt över min lilla bebis!! Hon är lika söt som jag!! Det säger alla!! Speciellt mamma och pappa. Pappa får dock akta sig nu.. Nu är vi 3-1 Hihih

1 kommentar:

Denise Blomqvist sa...

Hej Alwa!

Kom just på att jag inte sagt grattis här på din blogg till att du har blivit storasyster. Bättre storasyster än dig Alwa, ja det kan man knappast få. Det var sååå kul att få komma o busa med dig igår. O jättespännande att få kika o klappa lite på din lillasyster. Har tjatat på mamma o pappa att vi oxå ska åka o köpa en lillasyster men dom bara fnissar åt mig!

Stort Grattis än en gång från familjen Blomqvist!